Natten!



Varanan timme inatt har jag fått tagit hand om en ledsen och arg unge. Beslutet är taget att amningen nu ska vara slut. Om en vecka ligger jag på operation bordet och efter det får jag inte amma det näst kommande dygn så då är det lika bra att vi gör ett slut på detta nu. Men det är med blandade känslor. Känner redan nu att jag kommer sakna det.

Men natten gick hyfsat på iallafall. Det va värst vid halv 12 då hon vakande första gången. Vägrade båda napp, välling och vatten. Försökte med att kolla på Youtube men inget gick förrän hon gav upp, drack lite välling och somnade tillslut. Vaknade 2 timmar senare. Samma visa igen men tog inte lika lång tid och igen vid 4. Senaste gången nu vid 6 gick lättast. Drack liiiite välling, gosade med mamma och somnade gott sen efter lite protester.



Jag är van att vakna så här ofta (men inte länge) så känner mig inte mer trött än vanligt men sambon som i princip inte haft en enda vaken natt smäller extra mycket i skåp och dörrar. Suckar gärna lite extra många gånger och tjurar ihop lite ännu mer. Men inte tycker jag synd om honom för han lyfte knappt ett finger inatt snarare gjorde bara mig mer irriterad och frustrerad med sitt super dåliga morgon humör.

Nu håller vi tummarna för att nästa natt bli ännu bättre. Ha en bra dag!

Mvk Sara! ♡




Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor

Det kommet säkert att gå bra ska du se men förstår att det är jobbigt för er och att det tar på krafterna men lycka till iallafall och jag älskar och tänker på er kram

2013-04-09 @ 22:45:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0